L’equip de govern pujarà al ple de juny la segona modificació de crèdit de 2025 per un import de vora 452.000 euros

Diners que, expliquen, s’invertiran en 11 actuacions que van des de millorar els parcs infantils de la plaça del Convent i el pavelló ‘Ausiàs March’ al canvi de les bombes de la piscina municipal ‘La Trilladora’ i la reparació de voreres. El regidor d’Hisenda, Ricardo Sendra, exposa que la proposta es deu a «la urgència de moltes de les actuacions que s’han de fer i per això necessitem dotar de crèdit a les diferents partides per a poder portar-les a terme».
__________________

Avança l‘equip de govern de l’Ajuntament de Pego un dels punts de l’ordre del dia del pròxim ple ordinari, que serà dijous que ve, 5 de juny, és una modificació de per valor de 451.715,35 euros. Serà la segona que es presente enguany. La primera va ser en el ple ordinari d’este mes de maig, però la quantia era molt més baixa, 46.100€.

Esta segona modificació de crèdit que presentarà el PSPV dijous que ve indica que, a hores d’ara, encara no s’ha arribat a un acord per a poder presentar uns nous pressupostos. El desig del regidor d’Hisenda, Ricardo Sendra, era que li «agradaria que, abans d’acabar abril, ja l’haguérem pogut negociar conjuntament amb els diferents grups i l’haguérem pogut aprovar». Fins a que això es done, dijous que ve presentaran al ple la segona modificació de crèdit que inclou diners per a 11 actuacions «importants», per al regidor d’Hisenda.

La quantitat més important és la de 115.000 euros que es destinaran, segons ha assenyalat Ricardo Sendra, al canvi i la millora dels parcs infantils de la plaça del Convent i de la zona pròxima al pavelló esportiu municipal Ausiàs March. La mateixa quantitat, 115.000 euros serviran per a finalitzar el parc viari que està situat al costat del centre escolar Ambra.

76.000€ es destinaran a «reparar una avaria que hi ha a la xarxa de clavegueram situada al polígon industrial», detallava Sendra. Altres 48.500 euros es destinaran a un projecte de reparació de voreres en diferents carrers del municipi.

La instal·lació de càmeres de vigilància, una demanda de la Policia Local «per tal de millorar i augmentar la seguretat del municipi», comentava Sendra. Les càmeres se situaran en les entrades del municipi i les dependències de la Policia Local. Esta actuació està valorada amb 18.000 euros.

Una altra quantitat, 24.000 euros, s’utilitzaran per la reparació i millora de diferents carrers del cementeri municipal. També es destinaran 13.000 euros per a la compra de maquinària d’ús per a la brigada municipal. I altres 6.000 euros per a facilitar i millora el treball dels operaris encarregats de la jardineria.

Una partida de 10.000€ es destina al de manteniment dels centres educatius, ha especificat Ricardo Sendra. Finalment, s’ha pressupostat una partida de 8.132,22 euros per a la reparació d’un clot en l’Avinguda d’Oliva, necessària la seua reparació per a evitar algun veí o veïna patisca qualsevol tipus d’incident.

«Esta modificació [de crèdit] i la necessitat de la mateixa és deguda a la urgència de moltes d’estes actuacions» apuntava Ricardo Sendra, que afegia que per a poder realitzar-les cal dotar de diners les partides pressupostàries.

«No és un capritx de l’equip de govern» el dur endavant estes actuacions, aclaria el regidor d’Hisenda. Així mateix, indicava que la quantia d’algunes d’eixes obres, obliga a publicar-les en la plataforma de contraccions perquè es presenten empreses interessades a dur-les a terme, el que suposa que es pot tardar uns dos o tres mesos a tindre el contracte signat. Raó per la qual insistia Sendra que «hi ha urgència en tindre eixes quantitats econòmiques per a poder iniciar tot el projecte i l’envergadura que suposa desenvolupar-los».

En el cas del canvi de bombes de la piscina municipal descoberta, ‘La Trilladora’, que també s’inclou en la modificació de crèdit, es calcula que es necessitaran 18.083€. La seua urgència ve derivada per l’avançat del calendari, perquè l’estiu i, per tant, l’obertura de la instal·lació està cada vegada més pròxima. Per això, considera el titular d’Hisenda que «es tracta d’una actuació imprescindible per al perfecte funcionament i manteniment del recinte d’oci que obri les portes en breu» Explicava Ricardo Sendra que en este cas les bombes «fa més de 40 anys que estan en ús i ja han arribat al final de la seua vida útil i és necessari per part de l’Ajuntament fer eixe canvi».

Dijous 5 de juny sabrem si l’equip de govern compta amb els suports necessaris perquè isca endavant esta modificació de crèdit per valor de 451.715,35 euros.

300 Visites
Hola!!