L’Ajuntament de Pego aprova la primera modificació de crèdit per valor de 46.100€
Diners que ixen del romanent de tresoreria i que han estat destinats a pagar algunes factures com les relatives al nou logotip i lletres de la biblioteca municipal o per a dotar econòmicament el procés d’avaluació del concurs d’idees per al teatre municipal.
_______________
En el ple ordinari de maig la corporació municipal va aprovar la primera modificació de crèdit mitjançant el romanent de tresoreria per valor de 46.100€, dels quals 32.000€ per suplements de crèdit i 14.100€ per crèdit extraordinaris. Una modificació que va ser aprovada amb 7 vots a favor del PSPV i 9 abstencions, de PP i Compromís.
Explicava l’alcalde, en absència del regidor d’Hisenda, que part dels diners s’han destinat «a pagar algunes factures que no tenien consignació pressupostària» i els altres es destinaven a una partida que en la qual «no hi havia diners» i posava com a exemple «20.000€ que es consignen a Urbanisme són per a l’estudi dels premis del concurs d’idees del teatre municipal» perquè comentava Enrique Moll que «allí no hi havia diners i s’han hagut de posar per a continuar en el procés».
Recordem que el jurat per a analitzar les 72 propostes presentades a este concurs d’idees públic per a la construcció d’un nou teatre municipal es va constituir el passat 12 de març i té un període de tres mesos per dur a terme l’avaluació d’idees. La proposta guanyadora, a més de ser la que s’utilitzarà per a la construcció del nou edifici, obtindrà un premi de 9.000 euros. Hi haurà un segon premi de 4.500 euros i, depenent de la qualitat dels projectes presentats, també es contempla un accèssit valorat en 1.500 euros.
La primera modificació de crèdits, desvelava Moll, també inclou, per un import de «5.300€ la renovació de les lletres i el logotip de la biblioteca».
Recordaven des de Compromís que la modificació es dona «per no tindre pressupostos», el que provoca que hagen de passar pel ple «certes inversions», apuntava Víctor Climent. Este també explicava que els regidors i les regidores de Compromís «quan decidim el vot ho fem en funció del contingut de la proposta» i en este cas veuen unes «inversions i despeses que tenen sentit» i perquè s’aproven decidien abstenir-se.
El PP estava d’acord en el fet que «hi ha partides que no tenen crèdit i cal dotar-les per a poder seguir avançant i que no es pare l’Ajuntament, per a fer front a una sèrie de gastos i actuacions futurs». No obstant, el seu portaveu Ferran González, recordava que «són gestió del PSOE hi ha algunes que compartim i altres òbviament que no», però com la modificació es realitza mitjançant «romanent de tresoreria, és a dir, amb diners no executats, que estan ahí parats», entenen des del PP que «la seua injecció facilitarà el dia a dia». És per això que anunciaven la seua abstenció perquè poguera eixir endavant.