La plantilla de la piscina coberta de Pego denuncia més d’un any d’incompliments salarials

Una situació situació que s’allarga des que signaren el nou contracte de laboral fix fruit del procés d’estabilització de l’administració. Lamenten que «quasi tots i totes els treballadors/es de la Piscina de Pego fa més de 12 mesos que rebem el nostre salari mensual 300 euros per baix del que marca el conveni col·lectiu». Des de l’Ajuntament de Pego expliquen que és una qüestió tècnica. No es poden actualitzar les condicions salarials perquè per a fer-ho és necessari que s’aprove la plantilla de personal, que es fa conjuntament amb els pressupostos municipals. Estos fa dos anys que estan prorrogats.

________________


A finals de setembre de 2010 l’Ajuntament de Pego agafava les regnes de la piscina coberta després dels múltiples incompliments del Grup Caps que, fins a eixe moment, explotava la instal·lació esportiva. El consistori els havia requerit reiteradament que compliren el contracte signat, després que el 7 de juny de 2010 els treballadors i les treballadores tragueren a la llum tot el que l’empresa no estava fent i deuria sense la concessió. Una decisió que prenia la plantilla després d’estar tres mesos sense cobrar.

Eixos treballadors i treballadores van ser absorbits pel consistori amb les mateixes condicions contractuals que tenien amb l’empresa, que es regia pel conveni estatal d’instal·lacions esportives i gimnasos.

Estos llocs de treball, com molts altres de l’Ajuntament de Pego, es van incloure en el procés d’estabilització que va dur a terme el consistori a partir de 2022, en base a la llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, més coneguda com a Llei Iceta. Esta norma contemplava la convocatòria de les places que hagueren estats ocupades amb caràcter temporal de forma ininterrompuda amb anterioritat a l’1 de gener de 2016, com era el cas de les places que ocupaven els treballadors i les treballadores de la piscina coberta de Pego. Places que ocupaven com a personal laboral no inclòs en la plantilla de personal però amb dotació pressupostària.

El personal de la piscina coberta es va dividir en dos terminis diferents dins el procés d’estabilització. Un s’encetava el 15 de gener de 2024 i l’altre el 15 de març de 2024. A principis de maig de 2024 signaven el nou contracte com a laboral fix fruit d’eixe procés d’estabilització. Això suposava per a ells i elles una millora de les condicions laborals. Almenys amb això comptaven.

No obstant això, denuncien que des de fa més d’un any continuen rebent el mateix salari que contempla el conveni d’instal·lacions esportives i gimnasos, situant-los en inferioritat de condicions amb la resta del personal municipal, que es regix pel II Acord Marc entre la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i les organitzacions sindicals CCOO, UGT i CSIF per al personal al servei de les administracions locals de la Comunitat Valenciana.

Davant esta demora, bona part de plantilla de la piscina coberta se sent decebuda pel tracte rebut perquè denuncien que «quasi tots i totes els treballadors/es de la Piscina de Pego fa més de 12 mesos que rebem el nostre salari mensual 300 euros per baix del que marca el conveni col·lectiu» [referint-se al II Acord Marc].

Alguns treballadors han deixat passar altres oportunitats d’ocupació perquè fan una feina que els agrada, perquè poden anar a la faena a peu i perquè tenen treball al seu poble, avantatges dels que molta gent no pot gaudir. També perquè confiaven que les coses millorarien amb l’estabilització laboral. I per tot això, assenyalen que «com a bons professionals i enamorats del nostre treball després de més d’un any d’espera, promeses incomplides, cansats per la situació i molt decebuts pel tracte rebut pels membres de l’equip de govern pegolí que ens van assegurar que arreglarien la nostra situació i no ho han fet encara, continuem donant el millor servei als usuaris».

Però la paciència té un límit. Per això també afirmen que «ja no descartem cap mesura de pressió i de protesta davant d’esta injustícia que s’allarga ja més d’un any», tot i no entrar en els detalls.

Des de l’Ajuntament de Pego, fonts del departament de Recursos Humans, expliquen que és una qüestió tècnica la que no permet actualitzar, de moment, les condicions salarials de la plantilla de la piscina coberta. Per a fer-ho, assenyalen que és necessari que s’aprove la plantilla de personal que es fa conjuntament amb els pressupostos municipals. I estos fa dos anys que estan prorrogats. Fins a que això no passe, per tant, tot apunta que es mantindrà la situació com fins ara.

382 Visites
Hola!!