S’envolen diverses planxes del sostre del gimnàs de l’Espai Veïnal per les fortes ràfegues de vent
L’incident va ocórrer divendres, dia en què el vent va produir les ràfegues més intenses del cap de setmana. Esta va ser una de les múltiples incidències que es va produir a Pego, sobretot divendres a la vesprada i a la nit. Així mateix, esta incidència ha provocat la suspensió dels tallers que el Centre d’Envelliment Actiu realitzava allí, fins que es restaure.
______________
Els últims dies el vent ha bufat, i encara bufa, fort a Pego. Divendres 13 de febrer en que les ràfegues van ser més fortes. L’estació meteorològica connectada a la xarxa d’Avamet que hi ha al centre del poble, la ràfega màxima que es va registrar va ser de 90,7 km/h. Eixe dia, a partir de les 14:03h de la vesprada, la Policia Local de Pego no va parar de rebre telefonades relacionades amb incidències provocades pel vent.
Les fortes ràfegues produïdes divendres van ser la causa que diverses teules de la finca situada al passeig Cervantes, nº13, s’envolaren. La Policia Local va haver de retirar vehicles i d’acordonar la zona per a evitar danys personals i materials.
A l’Espai Veïnal van volar per l’aire diverses planxes del sostre del gimnàs, el que ha provocat la cancel·lació dels tallers que el Centre d’Envelliment Actiu realitzat en esta instal·lació.
Estos estaran suspesos fins que es repare i es puga tornar de manera segura al gimnàs.
Divendres l’intens vent també va arrancar les plaques solars del CEIP Carolina Sala i un cartell del supermercat Aldi. A més, molts senyals de trànsit van cedir a la força del vent i van caure, com també va passar amb dos faroles del polígon industrial. A més, algunes baranes de vidre del Convent van rebentar i es va haver d’acordar la zona. La força del vent també va provocar que molts contenidors, en diverses zones del municipi, es desplaçaren del seu lloc habitual, creant cert caos.
Dissabte, la Marina Alta es va alçar amb l’avís taronja per vent activat. No obstant això, la intensitat de les ràfegues va ser menor que divendres. Segons els registres de l’estació meteorològica ubicada al centre de Pego i connectada a la xarxa d’Avament, la ràfega màxima de dissabte va ser de 61,1 km/h. Tot i que va ser més baixa, el vent també va provocar algunes incidències, a banda de la cancel·lació del carnestoltes per l’ES-Alert enviat el dia previ per la Generalitat. Este avís també va provocar que dissabte la fira d’atraccions situada al passeig Michel no obrira les seues portes.
Eixe dia també es va partir un senyal de trànsit al voltant de l’Economy Cash i un altra a la rotonda d’entrada al municipi per la carretera d’Oliva.