Pinyata en compàs d’espera

La meteorologia enguany no vol deixar que la trilogia de Carnestoltes es desenvolupe amb normalitat i per a dissabte a la nit i la matinada de diumenge sobrevola l’amenaça de pluja. Des de la regidoria de Festes s’assegura que, a diferència de Carnestoltes, no serà fins dissabte al matí quan es prenga la decisió sobre si anul·lar o mantindre la programació.
____________________

Este dissabte a la nit i diumenge a la matinada Pego hauria de celebrar el comiat d’en Carnestoltes amb l’enterro de la Sardina, però la inestabilitat meteorològica, a dia de hui, apunta a pluges. MeteoPego ha publicat este matí que «a partir de demà i la setmana que ve tindrem un rosari de fronts de ponent que aplegaran ja molt desfets a casa nostra, però el de demà a la nit encara tindrà prou força per a deixar pluges des de la nit fins la matinada. No seran fortes [detalla], però si generals a tota la comarca i podran molestar per a la Pinyata». Per això, preguntada per si se suspendran o no les activitats programades eixa nit, la regidora de Festes Paula Orihuel, assenyala que no serà fins dissabte al matí quan prenguen la decisió.

Sobre esta qüestió preguntava ahir durant la sessió plenària, el portaveu del PP Ferran González. S’interessava per saber si ja s’havien reunit o anaven a reunir-se per a decidir si suspenien o no i si, en cas de suspensió l’Ajuntament tenia previst alguna alternativa.

L’alcalde, Enrique Moll, explicava al ple que «el problema de Carnaval és que les coses qu es munten o que contractes, si es munten o venen, les ha de pagar. En Pinyata, l’únic que contractem, a banda de la seguretat, és el correfoc» i, per tant, resumia que «la infraestructura en Carnaval i les despeses municipals eren molt superiors al que són en Pinyata». Per això a Pinyata s’esperaran a última hora per a decidir.

Així que, pel que puga passar, a Pego quasi tot el món ja té enllestida la indumentària per formar part del seguici fúnebre que recorrerà bona part dels carrers del centre del poble i plorar la pèrdua de la disbauxa i del descontrol. I enguany ho faran a més ganes perquè no han pogut viure el Carnestoltes i, tot i això, han de deixar anar, amb les flames, el seu esperit rebel.

Això serà a partir de la mitjanit, però al matí la xicalla estarà ben entretinguda perquè a l’Espai Veïnal Toni Ribera i l’InfoJove, s’ha organitzat una Pinyata Infantil amb taller de màscares i passacarrer amb Batugaria.

Al voltant de la mitjanit, com dèiem, tindrà lloc la concentració de colles a la plaça de l’Ajuntament per a participar en el seguici fúnebre de l’enterro de la Sardina fins al Pla de Font, on espera la foguera on desfer-se de la disbauxa abans que arribe el temps de retir marcat per la Quaresma.

A partir de les 2 de la matinada, correfocs amb els Dimonis Rafolins que des del pla de la font portaran les espurnes de foc pel Passeig Cervantes i els carrers Ausiàs March, Carmel Giner, Llavador, St. Agustí, per a finalitzar de nou al Pla de la Font.

Recordava la regidora de Festes al veïnat dels carrers per on passa el correfocs que no obliden protegir portes i finestres per a evitar danys que poden provocar les espurnes dels coets. Així mateix, Paula Orihuel informava que al llarg de la matinada es podrà gaudir de tres punts de música distribuïts al voltant de la font del Quatre Xorros, el carrer Sant Agustí i el carrer Lope de Vega.

 

320 Visites
Hola!!