Pego torna a viure una immersió cultural japonesa

La II edició de Big In Japan ha tornat a omplir les aules pegolines de dibuixos d’ànime i manga, origamis i amulets nipons gràcies a la visita de voluntaris i voluntàries del Japó i la Unió Europea en el marc d’un programa de voluntariat juvenil Erasmus+ desenvolupat per la regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Pego en col·laboració amb l’ONG DeAmicitia.
__________________

Foto: Infojove Pego
Un centenar d’escolars de sisé de primària de Pego han viscut una setmana d’immersió cultural nipona gràcies a la segona edició del projecte Big In Japan. Entre el 15 i el 19 de setembre, els centres educatius Ambra, Carolina Sala, Rosalia Bondia i Sant Antoni, van acollir una vintena de voluntaris i voluntàries japonesos, junt amb joves d’altres països de la Unió Europea en el marc d’un programa de voluntariat juvenil desenvolupat per l’àrea de Joventut en col·laboració amb l’ONG DeAmicitia, dins del programa Erasmus+.

 

Foto: Daniela Camp

La seu de l’Infojove Pego també va acollir una cita col·lectiva on un nombrós nombre de xiquets i xiquetes van poder gaudir d’un contacte proper amb el voluntariat internacional DeAmicitia, un projecte que “naix amb l’objectiu de superar les fronteres, aportar a allò més pròxim com de meravellosa és la cultura japonesa”, descrivia la colider del grup de voluntariat, la italiana Daniela Camp.

El grup de voluntariat internacional, format per joves del Japó però també d’Itàlia, Alemanya, Holanda, Hongria i Espanya, han dinamitzat les activitats formatives i lúdiques al voltant de la cultura nipona. A l’alumnat pegolí li han desvelat els secrets de l’escriptura japonesa Kanji i també han mostrat com l’esport és una part essencial de la vida al Japó. S’han submergit en la música nipona, que va captivar l’atenció del públic assistent. El gran atractiu de les jornades van ser, però, els dibuixos animats.

Foto: Infojove Pego

L’equip voluntari transmet amb passió tots estos aspectes perquè, explicava Daniela, hi ha cinc joves japonesos a l’equip que són “el cor del projecte” i la resta d’europeus perquè estan captivats per la cultura nipona. És el cas de “Carlos i Inés que estudien japonés a la universitat i hi tenen molts coneixements, sent l’instrument principal d’este projecte perquè fan de pont entre la cultura local i la cultura japonesa”. Afegia Daniela Camp que els murs, el sostre de la casa és “Carolina, la consellera del projecte per part de l’ONG DeAmicitia” ella aconseguix crear “l’ambient d’un lloc càlid per al grup de voluntariat.

Foto: Daniela Camp
Per a il·lustrar com ha agradat a l’alumnat pegolí l’experiència viscuda amb este programa d’Erasmus+, explica Daniela Camp el voluntariat japonès estava preocupat per no ser acceptats pels escolars. Unes pors molt allunyades de la realitat com li traslladava Inés, la voluntària espanyola que va “haver de salvar a la líder japonesa d’un atac de xiquets i xiquetes que no paraven d’abraçar-la i demanar-li autògrafs, perquè havien quedats enamorats d’ella”. Una reacció que va provocar que a Daniela se li “omplira el cor” de vore com “els voluntaris espanyols col·laboren amb els voluntaris japonesos, com si foren un sol cos, una màquina perfecta” per això assevera que “DeAmicitia fa possible allò impossible”.

 

“DeAmicitia dona tant al voluntariat com a la comunitat, un impacte únic i durador en el temps”, declara la líder de Big In Japan. Una oportunitat per un centenar de xiquets i xiquetes de Pego, de la mà de l’ONG i l’impuls de la regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Pego, que ha obert la porta de la curiositat per aprofundir en altres maneres de viure més enllà de les pròpies.

 

293 Visites