L’Aula UECO de l’IES Enric Valor de Pego participa en el concurs ‘Fotografia i Inclusió’ de REAJ

La fotografia presentada es titula ‘El camí de l’Alba, un camí a la inclusió’ i mostra un grup de gent jove somrient durant una etapa d’este camí que aporta experiències de tot tipus. Un concurs en el que pots participar aportant el vot fins el dijous 27 de novembre.
_______________

L’Aula UECO de l’IES Enric Valor de Pego és molt activa i esta vegada s’ha presentat a la proposta de la Xarxa Espanyola d’Albergs Juvenils (REAJ), el concurs de Fotografia i Inclusió 2025. Una iniciativa “dirigida a totes les associacions, entitats, organitzacions i col·lectius que treballen a diari amb persona amb discapacitat”, explica l’organització.

Qui concursa opta a guanyar un dels dos premis que hi ha. Un primer per valor de 3.000 euros perquè l’entitat guanyadora “organitze un viatge amb allotjament en un dels albergs REAJ d’Espanya per un grup mínim de 10 persones” i un segon premi per valor de 1.000 euros “per a material que necessita l’Entitat a sortejar entre totes les associacions participants”.

Títol: El camí de l’Alba, un camí a la inclusió. Autoria: alumnat de ‘Descobrint el camí de l’Alba’. Participa en el concurs Fotografia i Inclusió 2025 de REAJ

L’Aula UECO de l’IES Enric Valor de Pego va a per totes amb la fotografia presentada que mostra una de les excursions del projecte ‘Descobrint el Camí de l’Alba’ que desenvolupa conjuntament el centre educatiu amb les regidories d’Educació i Joventut de l’Ajuntament de Pego. Una instantània titulada ‘El camí de l’Alba, un camí a la inclusió’ que mostra la gent de l’aula UECO i l’alumnat de FP bàsica en un tram del recorregut que van fer el curs passat. Es veu als i a les joves ben somrients i es palpa les ganes d’experimentar el que els oferix la marxa.

Amb esta fotografia, que competix amb 27 més, intentaran endur-se el primer premi i tu pots ajudar-los, votant-la. Es pot participar fins dijous 27 de novembre a les 15 hores. La fotografia pegolina està situada en la posició número 23 de la llista.

El projecte ‘Descobrint el Camí de l’Alba’ combina natura, cultura, la convivència entre diferents col·lectius educatius del municipi i els aprenentatges vivencial. Una iniciativa que, assegura una de les promotores que “ens va descobrir que hi havia moltes portes i moltes oportunitats obertes al seu voltant”. Entre elles explorar les relacions intergeneracionals perquè, apunta la tècnica de Joventut Maido Moreno, “són moltes les persones que ha fet alguns trams del camí de Sant Jaume però que encara desconeixen que, des de 2010 està reconegut el Camí de l’Alba que és el que tot just el terme municipal de Pego”.

Amb esta opció aconseguixen fer una doble presentació perquè “la gent gran ens presenta la seua experiència i nosaltres donem a conèixer el nostre projecte”, el que assegura Moreno “els sorprèn i alguns volen participar de forma més activa”. Enguany el pegolí Pepe Espinós, de 85 anys, els ha explicat que ha realitzat dos grans etapes del Camí de Sant Jaume: de Logroño a Lleó i de Lleó a Santiago de Compostela. També els va contar que, posteriorment, va decidir completar el tram que cobrix Pego i Gandia.

Espinós va realitzar este últim trajecte abans que, l’any 2010, fóra reconegut oficialment com a Camí de l’Alba, un itinerari que passa pel terme de Pego i que el projecte ‘Descobrint el Camí de l’Alba’ ha adoptat com a guia per continuar el seu propi camí simbòlic cap a Santiago.

En la primera edició d’este projecte l’aula UECO i l’alumnat de FP bàsica van fer dos trams: Pego-L’Atzúbia i l’Atzúbia-Forna. Enguany, durant la segona edició s’ha programat una primera jornada un tant especial de prospecció de Pego. L’objectiu, explica Maido Moreno, és “posar a prova els reptes de la diversitat funcional i la mobilitat reduïda d’alguns dels joves que hi participen en este projecte”.

A més, també està en agenda fer la Via Verda del Serpis que recorre l’antiga via del tren que cobria Vilallonga – l’Orxa, un recorregut amb túnels i zones boscoses que transcórrer a la vora del riu. Un itinerari que, des de l’equip promotor entenen com “un repte emocionant i inclusiu, especialment pensat per a joves amb diversitat funcional i mobilitat reduïda”. Les eixides es realitzaran durant els mesos de febrer i març.

431 Visites

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Obligatori *