L’Associació Esperança estrena cursa solidària contra el càncer a Pego

Este diumenge, 16 de novembre, es podrà córrer 5.000 metres o caminar-ne 3.000 per a contribuir a la investigació contra el càncer. Les inscripcions estan obertes fins a divendres 14 de novembre, a les 12 del migdia en www.somesport.com. Esta vesprada de dimecres es poden fer inscripcions presencials a la seu de l’Associació Esperança situada a l’Espai Veïnal de 17 a 19h.
_____________

El càncer és un dels grups de malalties de major importància en salut pública. És la segona causa de mort en la població general després de les malalties de l’aparell circulatori, tot i que en homes és, des de l’any 2000, la primera causa de mort, segons dades de la Xarxa Espanyola de Registres de Càncer (REDECAN) i les dades de mortalitat proporcionades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) fins a l’any 2022.

L’Associació Valenciana de Lluita contra el Càncer calcula que cada any es diagnostiquen 31.000 casos a la Comunitat Valenciana. Enguany a Espanya en seran 296.103 casos, un 3,29% m´se que el 2024, amb els de còlon i recte com a més freqüents, seguits dels de mama i pulmó, segons les estimacions de la Societat Espanyola d’Oncologia Mèdica (SEOM).

La dada positiva en la que ens hem de quedar és que la mortalitat per càncer està en fort descens i que la supervivència continuarà en augment després d’haver-se duplicat en els últims quaranta anys. Esta tendència també suggerix un alt grau d’efectivitat en les polítiques de prevenció, tant primària com secundària, i en les millores terapèutiques.

Estes últimes s’aconseguixen amb investigació. Anys d’experimentació i anàlisi de dades que permeten avançar en el coneixement del comportament de la malaltia i en com atacar-la d’una manera menys perjudicial per a la persona que la patix. Perquè esta investigació efectiva continue, es necessita inversió. I a ella contribuïx, des dels seus inicis, l’Associació Esperança, associació pegolina de lluita contra el càncer.


Primera cursa solidària a Pego contra el càncer

Una de les activitats més oberta i solidària que ve organitzant l’Associació Esperança és la Caminada per la Vida que enguany pren nous aires i es reconvertix. Així, per a este diumenge 16 de novembre, estrenen la primera cursa solidària a Pego contra el càncer. Un format que consideren que actualment “és més atractiu”, apunta la vicepresidenta de l’associació, Xaro Franqueza i a més “pot arribar a més gent, uns que els abellix més córrer i els altres caminar”, indicava.

I dit i fet, des de la junta de l’Associació Esperança es van posar en contacte amb el regidor d’Esports per veure que es necessitava per organitzar una cursa d’estes característiques. Entre l’administració local i l’associació han dissenyat esta primera cursa solidària a Pego contra el càncer. L’hora d’inici són les 10:30h del matí i l’eixida es realitzarà des del Pla de la Font.

La inscripció té un cost de 5€ i inclou el dorsal i una gorra per a protegir-se del sol. Fins ahir a la vesprada hi havia inscrites 193 persones, però les inscripcions estan obertes fins a este divendres 14 de novembre, a les 12 del migdia, en www.somesport.com. A més, esta vesprada de dimecres es poden fer inscripcions presencials a la seu de l’Associació Esperança situada a l’Espai Veïnal de 17 a 19h.

En la foto: Raül Tamarit, regidor d’Esports, Xaro Franqueza, vicepresidenta i Fernando Tamarit, president de l’Associació Esperança

La seua vicepresidenta animava a donar el pas, recordant que enguany les persones que gaudisquen corrent i les amants de la caminada poden passar una estona agradable i, a més, col·laborar amb la investigació contra el càncer. Recorda Xaro Franqueza que tot el que es recapte en esta primera cursa solidària es destinarà a l’àrea oncològica de l’Institut d’Investigació Sanitària (INCLIVA) que treballa en centres com l’Hospital Clínic, la Fe i l’Institut Valencià d’Oncologia (IVO).

L’Associació Esperança posa el focus en la investigació perquè considera que és la base per a trobar solucions viables a la cura contra el càncer. Una malaltia amb múltiples variants que no entén ni de gèneres, ni de religions, ni de races, ni d’edats. Per això exposa Franqueza que “cal pensar que som o hem sigut nosaltres [qui hem patit càncer], però el dia de demà podeu ser vosaltres”. Amb esta filosofia defensa la vicepresidenta de l’Associació Esperança que estem davant “una lluita comuna” que ens interpel·la a tots i a totes i per això, hem de “posar tots els esforços per vore com podem combatre de la millor manera esta malaltia”.



Recorregut de la cursa solidària de lluita contra el càncer

Amb una meta comuna, per a qui corre i qui camina, a la part superior del Passeig Cervantes front a l’Espai Veïnal, el recorregut serà el següent:

Pla de la Font – Passeig Cervantes – Carrer Alfons Pellicer Mengual – Avinguda Blasco Ibáñez – Carrer Castells de Castells – Carrer Carolina Sala – Carrer Sant Jaume – Carrer Capità Cendra – Carrer Ecce Hommo – Carrer Major – Carrer Ramon i Cajal – Carrer Mestre Esteve – Carrer Moreral – Pla de la Font – Carrer Sant Josep – Passeig Atzaneta ‘Verdala’ – Carrer Verdala – Carrer Sant Joaquim.

La gent que participe en la caminada, entrarà a meta pel costat dret del Passeig Cervantes. La gent que córrega continuarà el recorregut pel Passeig del Calvari fins al final, passarel·la Penya del Gat, Carrer Metge Juan Pastor Pastor, Carrer Metge Juan Sirera Català, Carrer Alfons Pellicer, amb entrada a meta pel costat de dalt del Passeig Cervantes.


Avís de trànsit

Les vies per on transcorre la cursa estaran tancades a la circulació des de les 10:00 h fins a les 12:00 h. de diumenge 16 de novembre. Així mateix, queda prohibit aparcar al Pla de la Font i als dos costats del Passegi Cervantes des de les 8:00h fins a les 13:00h del mateix diumenge.

L’organització, Associació Esperança i Ajuntament de Pego, amb la col·laboració de Dorsal 19, preguen la col·laboració de tot el veïnat de la zona afectada perquè la primera cursa solidària a Pego per la lluita contra el càncer es desenvolupe amb normalitat i amb garanties de seguretat per a qui participe.

269 Visites