L’Ajuntament de Pego, el primer de la Comunitat Valenciana en oferir un taller sobre IA aplicada a la gestió esportiva
Segons assenyala l’especialista en Intel·ligència Artificial i professor de la Universitat Politècnica de València, Pablo Sala. El taller, que s’impartirà gratuïtament dimarts 17 de juny, està dirigit sobretot a persones que treballen en els equips tècnics de clubs esportius. La formació pretén demostrar que la IA «no va a reemplaçar-nos, sinó que va a potenciar-nos», declara Sala.
__________________
La Intel·ligència Artificial (IA) ha vingut per a quedar-se i revolucionar alguns camps professionals. Tot i que encara quedem moltes ombres per aclarir respecte al seu funcionament, actualment ja s’està aplicant a múltiples disciplines per facilitar algunes tasques. I de fet, segons l’especialista en la matèria i professor de la UPV, Pablo Sala, Pego encapçala l’aposta per oferir formació en especialitats tan recents com és l’aplicació de la IA en la gestió esportiva, amb un taller gratuït que té lloc este dimarts, 17 de juny.
Sala assegura que «la IA en la gestió esportiva facilita i fa créixer l’esport en general» perquè ajuda a gestionar millor els clubs i, consegüentment, en un futur pròxim permetrà que «l’experiència de practicar [esport] siga molt bona». De fet, apunta que amb l’aplicació de la IA en este camp s’està «alimentant un cicle» que, tot i que no ho diu, s’intuïx virtuós, que passa per «millor gestió – més esport – més benestar – més salut».
A la IA se l’ha de nodrir de dades perquè les puga barrejar totes i oferir-les quan li preguntes. Una experiència, però, que per un usuari o usuària mitjà li arriba ja processada. Per això, declara l’especialista en Intel·ligència Artificial que esta ha permés facilitar «l’accés a molta informació (com també ho va fer internet en el seu moment) i de forma inclús més fàcil de consumir». Esta circumstància és clau perquè aquelles persones que aposten per la innovació «dupliquen les seues capacitats i producció de béns i serveis», afirma Pablo Sala que alhora prediu que, qui no se’n puge al carro de la IA «estarà en un desavantatge competitiu».
El taller, que aprofundirà en com aplicar esta nova tecnologia a la gestió esportiva, està dirigit principalment a aquelles persones que formen part de l’equip tècnic d’un club esportiu, siguen persones de la direcció, de l’equip d’entrenament o de l’equip de comunicació.
La IA aplicada a la gestió esportiva està donant els seus primers passos, per això Pablo Sala veu com una oportunitat acostar-se a ella atenent que «hi ha molt poca gent formada en esta matèria». També ressalta que «l’Ajuntament de Pego ha sigut el primer de la Comunitat Valenciana en oferir este tipus de formació específica per als clubs esportius», el que suposa agafar «avantatge sobre la resta» esdevenint «pioners» en l’aplicació de la IA en un camp tan específic com és la gestió esportiva.