La corporació de l’Ajuntament de Pego aprovarà uns comptes “positius per al nostre municipi” i “reals”

Segons el regidor d’Hisenda Ricardo Sendra, que confia que esta vesprada, a partir de les 19h., el pressupost obtinga “el major nombre de vots favorables” atés al preacord al que s’ha arribat entre les tres forces polítiques. De fet, entén Sendra que estem davant un compte general “de tots i de l’Ajuntament de Pego per a 2025”.
_________________

Esta vesprada a les 19h., hi ha sessió plenària extraordinària i urgent a l’Ajuntament de Pego. El punt més important que es porta a aprovació és el pressupost d’enguany, passat l’equador de l’exercici en curs i de la legislatura. Un pressupost que comportarà deixar enrere la pròrroga dels comptes de 2023 i que arriba al ple consensuat entre l’equip de govern (PSPV) i l’oposició (PP i Compromís).

A ulls del regidor d’Hisenda estos comptes són “positius per al nostre municipi”, però sobretot, assegura que estem davant uns comptes “reals” tant en la part de despeses com d’ingressos. I és que explica Ricardo Sendra que al donar-los llum verda ara “és molt més fàcil la seua elaboració perquè tècnicament molts dels ingressos ja els tenim assegurats i moltes de les despeses també”.

“Les propostes dels diferents grups han pogut entrar perfectament en el pressupost [2025]”, tot i que admetia el titular d’Hisenda, que només ho han pogut fer “aquelles que han sigut d’una quantia econòmica no massa elevada”. L’equip de govern és conscient que els comptes els havien “de quadrar amb les peticions [de la resta de grups polítics] perquè sabem, des de l’inici, que ha de ser un pressupost consensuat en els diferents grups de l’oposició”.

Especificava que Compromís ha aportat iniciatives com “habilitar l’accés automàtic a la biblioteca Carmen Alemany o impulsar la instal·lació d’un carrer de pilota” i sí que “s’han pogut dotar econòmicament per a la seua realització”, però reconeixa Ricardo Sendra “que altres com puga ser el trinquet, el que hem pogut incloure ha sigut el projecte de construcció d’eixe carrer artificial de pilota”.

Comentava el regidor d’Hisenda que ha facilitat la faena el fet que les propostes de populars i valencianistes eren “molt paregudes”, tot i que reconeixia que “la bateria de propostes del grup popular era més extensa, de al voltant de 30 iniciatives”. Este volum ha fet que l’equip de govern manifestara als populars durant la negociació que era “molt difícil incloure-les totes dins del pressupost”. A més, explicava que “moltes d’elles s’havien d’estudiar i valorar a posteriori”, però consideren que es podran “escometre el 2026”, avançava el titular d’Hisenda.

Així mateix, manifestava Sendra que un gruix important de les propostes plantejades pel PP coincidien amb els plans del PSPV i per això, al ple extraordinari i urgent d’esta vesprada, a més de pujar-se el pressupost d’enguany, també se sotmetrà a votació “una modificació del romanent de tresoreria d’entorn als 370.000€ amb les que s’executaran moltes de les peticions dels populars i altres que ha proposat l’equip de govern”, detallava Sendra.

Un pressupost consensuat que recull les distintes sensibilitats presents en la corporació municipal que permet actualitzar els comptes i, assegura el regidor d’Hisenda, “posar-nos a treballar per a què, en el mig any que queda per a acabar el 2025, escometre totes eixes iniciatives que aprovarem hui”. També posava data a l’inici de les negociacions per als pròxims pressupostos, “a setembre o a octubre ja ens posem altra vegada a treballar en el pressupost de 2026 perquè siga un pressupost realista”, avançava Ricardo Sendra.

El pressupost que puja al ple esta vesprada compta amb un 9% més de despesa respecte al de 2023. En el capítol destinat a inversió es disposa de 184.000 euros destinats a l’adquisició o creació de nous equipaments, infraestructures o béns per part del consistori.

L’equip de govern veu estos pressupostos com una bona base d’eixia per a l’elaboració dels pròxims comptes.

346 Visites