Ja està activa la consulta per a triar la proposta per al futur teatre municipal de Pego

Durant dos setmanes el veïnat empadronat al poble podrà votar entre 5 idees arquitectòniques, fins al 12 d’octubre. Els projectes els podran veure en directe a la biblioteca pública municipal i en el web de participació ciutadana.
________________

Una vegada reiniciat el procés per a la selecció del disseny del futur teatre municipal de Pego, des de hui ja està activa l’exposició de les cinc idees finalistes, de les 72 presentades i que han estat triades pel jurat professional del concurs públic impulsat per l’Ajuntament de Pego.

Durant dos setmanes, 15 dies naturals, fins al 12 d’octubre, la població de Pego podrà triar entre cinc propostes. Estes estan exposades en una de les sales de la biblioteca ‘Carmen Alemany Bay’, per a facilitar la participació de les persones que no disposen d’Internet o tenen dificultats per a fer ús de les noves tecnologies. A la biblioteca, s’ha habilitat un ordinador perquè qui vullga, puga exercir el seu dret a vot, amb ajuda de personal funcionari, si cal.

La mostra es pot visitar de dilluns a divendres, de 09:00 a 13:30 i de 17:00 a 20:00h fins al 8 d’octubre. Del 9 al 12 d’octubre la biblioteca estarà tancada.

No obstant, el procés participatiu està pensat perquè el veïnat de Pego conega les cinc propostes accedint al portal de participació ciutadana habilitat per l’ocasió. Este està actiu des de hui dilluns, 29 de setembre fins el diumenge 12 d’octubre, quan finalitza el termini de votació. 

En este espai es recorda que “l’objecte del present concurs és la selecció de la millor proposta per a la construcció del nou edifici per a albergar el teatre municipal de Pego, que es situarà en el mateix lloc que l’actual edifici”.

Així mateix, es recorda que el teatre fa 80 anys que es va construir i va ser adquirit per l’Ajuntament de Pego fa 39 anys, el 1986. L’edifici ambivalent, teatre i cinema municipal, va ser “la primera construcció destinada a tal ús el cinema Pathé, que es va construir durant la primera república”, detalla. Un cine que es va enderrocar l’any 1963. En el seu lloc es construiria el Cinema Victòria, que aleshores comptava amb terrassa per a projeccions a l’estiu. Eixe edifici és el que adquirix el consistori el 1986 i, tres anys després el rehabilita. El mateix immoble que ara es vol reconstruir.

El teatre municipal, que funcionar com a cinema durant molts anys, “és un dels punts neuràlgics del municipi, centre de la cultura i gran part de l’oci del nostre poble, per la qual cosa es convertix en un espai de vital importància pels pegolins i les pegolines”, es manifesta a l’interior del portal de participació ciutadana.

Des del portal de participació ciutadana, a més de poder votar, es poden descarregar els cinc projectes per a estudiar-los en deteniment aquelles persones que ho desitgen, i una vegada presa la decisió de quin es considera més convenient, votar-hi.

Només es podrà emetre un vot per persona i, mostrant o escrivint el DNI. Podran exercir el dret a vot només les persones empadronades a Pego.

Quan finalitze el període de votació, es procedirà a la certificació del resultat. A continuació, les puntuacions es traslladaran al jurat, qui tindrà una setmana, aproximadament, per a valorar eixe resultat i decidir la idea guanyadora. El següent pas serà obrir el sobre del projecte guanyador per a conèixer quin arquitecte o quina arquitecta o despatx d’arquitectura hi ha darrere del disseny guanyador.

La proposta guanyadora, a més de ser la que s’utilitzarà per a la construcció del nou edifici, obtindrà un premi de 9.000 euros. Hi haurà un segon premi de 4.500 euros i, un accèssit valorat en 1.500 euros. La inversió fixada per a la posterior redacció del projecte és de 315.000 euros.

591 Visites