Concentració esta vesprada a Dénia per exigir l’alliberament dels activistes detinguts en l’assalt a la Global Sumud Flotilla
La Marina Alta s’unix així a les múltiples manifestacions convocades per tot el món per a reclamar l’alliberament dels centenars d’activistes detinguts esta nit i matinada per Israel. Convocada pel Moviment per la Pau Marina Alta i Global Movement to Gaza la cita és esta vesprada a les 19h., davant l’ajuntament de Dénia. Una crida que es va fer pública anit mateix, després que els bucs de l’armada israeliana assaltaren, en aigües internacionals, diversos vaixells de la Global Sumud Flotilla, que portava ajuda humanitària per a Gaza.
____________
L’operació militar d’Israel per bloquejar i/o interceptar la Gobal Sumud Flotilla va començar a última hora de la vesprada d’ahir, cap a les 19.30, hora peninsular. L’armada israeliana primer hauria encerclat l’Alma, el vaixell insígnia de la missió solidària amb Gaza. Poc després, haurien interceptat, el Sirius. Minuts més tard han aturat l’Adara. Així fins a, almenys detindre a 21 de les 44 embarcacions que viatjaven en la Global Sumud Flotilla. De fet, des de la Flotilla s’assegura que només quatre dels seus vaixells continuen rumb a Gaza. Una situació que podria canviar al llarg d’este informatiu.
Davant esta acció d’assalt de l’exèrcit d’Israel, en aigües internacionals, a una flota de vaixells destinats a trencar el bloqueig humanitari per a portar ajuda a la ciutadania de la Franja de Gaza. Afegit a l’atac continuat contra la població de Palestina, concretament de la Franja de Gaza, ha provocat que es convoquen manifestacions i concentracions per tot el món. També a la Marina Alta.
En el cas de la comarca, la convoca entre d’altres Moviment per la Pau. La concentració té lloc esta vesprada a les 19h., a la plaça de l’Ajuntament de Dénia. La portaveu de Moviment per la Pau Marina Alta, Maite Mompó, recorda que el bloqueig del govern hebreu a l’entrada d’ajuda humanitària a Gaza “ha sigut declarat il·legal per la Cort Internacional de Justícia”. Recorda Mompó que “l’assalt d’Israel a la Flotilla en aigües internacional suposa que el govern de Netanyahu ha violat les lleis internacionals” com el dret internacional humanitari o el dret de pas innocent, que forma part del dret marítim.
Durant la intercepció dels vaixells, centenars d’activistes han sigut detinguts, entre ells, el diputat autonòmic de Compromís Joan Bordera. El ministeri d’Afers Exteriors d’Israel diu que els tripulants de la Flotilla estan “sans i estalvis”. El seu homòleg italià ha anunciat que els activistes detinguts seran repatriats a Londres i Madrid.
Recorda la portaveu de Moviment per la Pau Marina Alta que “la intenció d’esta flotilla és trencar este assetjament il·legal sobre la Franja de Gaza i dur ajuda humanitària i també portar esperança a tota la gent que està patint un genocidi”.
Per a exigir l’alliberament de la Global Sumud Flotilla i també una acció més contundents dels governs de tot el món, com l’embargament d’armes i la ruptura de relacions amb Israel de forma immediata, Maite Mompó, en nom del Moviment per la Pau, feia una crida a tota la societat de la comarca perquè “s’unisca en solidaritat amb el poble palestí que està patint un règim d’apartheid, un genocidi, crims de guerra i crims de lesa humanitat”.
Alhora Mompó manifesta que “és hora de mobilitzar-se, d’eixir al carrer”, com es fa a tot el món, sumant-se així al “clamor de la societat civil perquè els nostres governs facen alguna cosa, que imposen un bloqueig total a l’estat genocida d’Israel”.
A la Marina Alta s’ha convocat d’urgència la concentració d’esta vesprada, a les 19h., a Dénia. Esta mobilització se suma, però, a la ja programada per a diumenge 5 d’octubre, una manifestació a les 11h., des del monument ‘Porta del Vent’ del port de Dénia.