El Punt PROP per tramitar les ajudes de la dana amplia dies i horari a Pego
Una decisió presa per la Generalitat després de l’elevada demanda del primer dia. Així les coses el Punt PROP estarà obert fins el divendres 6 de novembre en horari de 9 a 17 hores. Informen des de l’Ajuntament de Pego que, si la demanda es manté, el servei es prolongarà durant la setmana que ve.
_________________
Des d’ahir dilluns, 2 de novembre, està obert el termini per a tramitar les ajudes de la Generalitat destinades a les persones que han estat afectades per la dana Adam els dies 18 i 19 d’octubre. Este termini finalitza l’1 de febrer de 2027.
La tramitació es pot fer de manera telemàtica per al tres decrets aprovats per la Generalitat: per a la pèrdua de béns de primera necessitat i lloguer de reallotjament; ajudes urgents a les explotacions agrícoles i ramaderes; ajudes urgents per a persones físiques i jurídiques per la pèrdua total de vehicles.
Eixa mateixa tramitació també es pot fer de manera presencial en diferents punts PROP que ha habilitat la Generalitat en alguns dels municipis afectats per la dana Adam. Estos Punts PROP presten un servei d’informació i suport relacionat amb la sol·licitud d’ajudes habilitades per la Generalitat per a pal·liar els danys ocasionats per les pluges torrencials caigudes el 18 i 19 d’octubre.
Un dels Punts PROP està a Pego, a la Cambra Agrària i, davant l’alta demanda d’atenció que es va observar el primer dia d’obertura, l’administració autonòmica ha decidit ampliar els dies d’obertura d’este punt PROP i d’horari. Així, el Punt PROP a Pego estarà durant tota esta setmana, fins el divendres 6 de novembre, en horari de 9 a 17 hores. L’objectiu és facilitar les gestions a les persones afectades, especialment a aquelles que no disposen de firma digital o que tenen dificultats per a realitzar els tràmits per internet.
Informen des de l’Ajuntament de Pego que si la demanda es manté, el servei també es prolongarà durant tota la setmana que ve, amb l’objectiu d’atendre el màxim nombre de persones possible.