La carretera Pego-Oliva serà escenari de la sèrie ‘En el círculo del asesino’ de Netflix
De de les 17 hores d’esta vesprada i fins a les 5 del matí del dimarts 18, la CV-715 estarà tallada al trànsit perquè es puga rodar sense interrupcions. Pego, junt amb poblacions de la Safor com Oliva, Gandia i Piles, esta última amb la seua mítica discoteca Pàmpols, són algunes de les localitzacions per a esta nova sèrie de la productora Morena Films i Netflix, que està previst que s’estrene enguany.
__________________
Estos dies ha continuat el rodatge de la sèrie ‘En el círculo del asesino’ per les rodalies d’Ambra i, esta vesprada i matinada, serà el torn de la carretera d’Oliva. Recordem que, hui dilluns 17 de novembre, des de les 17 hores i fins a les 5 del matí de demà dimarts 18, estarà tallada al trànsit la CV-715, “per la gravació d’esta producció cinematogràfica”.
Una producció de Morena Films i Netflix inspirada en un cas real, en el que diuen va ser el primer assassí en sèrie de la història d’Espanya, Joaquin Ferrándiz Ventura, qui va assassinar cinc dones a la província de Castelló. De dia semblava un home normal i educat, però a la nit es transformava i esdevenia un depredador que assetjava joves front a discoteques, els desunflava els pneumàtics, s’oferia a ajudar-les i després les violava i assassinava.
És per això que estos dies també s’ha pogut vore l’equip de rodatge de ‘En el círculo del asesino’ a la mítica discoteca Pàmpols de Piles. També han gravat escenes a Oliva i a Gandia, a més de les localitzacions pegolines.
El rodatge començava a finals d’octubre a la província de Castelló i a la nostra zona està previst que finalitze este divendres 21 novembre. La sèrie de ficció ‘En el círculo del asesino’ constarà de set capítols que Netflix té pensat estrenar encara en este 2025.
El judici a Joaquin Ferrándiz Ventura, el cas en el que es basa la sèrie, es va celebrar el 1999, aleshores va ser diagnosticat com a psicòpata i condemnat a 69 anys de presó per l’assassinat de cinc dones. Va eixir de presó el 2023, després de complir 25 anys de condemna, el màxim permés per llei, atès que quan va ser jutjat encara no estava en vigor la presó permanent revisable.
La sèrie aborda el cas presentant una jove periodista, interpretada per Gabriela Andrada, que prepara un pòdcast que reconstruïsca la història d‘eixe primer assassí en sèrie de la història recent d’Espanya. Este treball el prepara en mig de les tensions creixents que suposa la imminent posada en llibertat de l’assassí després de complir una part de la condemna. Durant la investigació que realitza la periodista per a preparar el pòdcast, comptarà amb l’ajuda d’una periodista veterana, paper que encarna Belén Rueda, que va cobrir el cas en la seua joventut, interpretació que correrà a càrrec de Catalina Sopelana. El relat se’ns presentarà en dos temps: el present que estarà marcat per l’alliberament de l’assassí el 2023, i el passat, que ens portarà als anys 90 del segle passat, quan es van cometre els assassinats.
En el repartiment de la sèrie també figuren actors i actrius de gran renom com Francesc Orella, Loreto Mauleón, Nacho Fresneda, Paula Usero i Albert Pla. El guió és obra de Sergio G Sánchez i Guillem Clua. La direcció d’esta sèrie que barreja el suspens i la investigació periodística amb una reconstrucció dels fets ocorreguts a mitjans dels noranta corre a càrrec de Sergio G. Sánchez (Alma, El secreto de Marrowbone) i Pedro Martín Calero (El llanto).
