El Centre Excursionista de Pego dissenya una nova ruta senderista circular, la Ruta dels Barrancs de Pego

Ho fa després de recuperar la senda del barranc del Pintor i del barranc de la Canal. Una ruta circular de quasi 9 quilòmetres amb un desnivell de 460 metres que recorre el Barranc de la Canal fins al Refugi de la Figuereta per a tornar pel Barranc del Pintor i el Barranc de les Coves.

El Centre Excursionista de Pego, com una formigueta, no para de treballar en la recuperació de sendes i en l’adequació de les mateixes. Però en esta ocasió ha fet una passa més. Ha dissenyat una ruta circular que connecta tres barrancs de Pego amb la Figuereta, oferint una ruta circular.

Passats més de tres anys del fatídic incendi forestal de les muntanyes que envolten la localitat. Un incendi que, com a únic efecte positiu es pot dir que va permetre traure a la llum sendes perdudes i altres construccions amagades per la vegetació. Doncs, transcorregut eixe temps, el Centre Excursionista de Pego anuncia la recuperació de dos sendes relacionades amb barrancs que se situen en la mateixa zona. Es tracta de la senda del barranc del Pintor i, la senda del barranc de la Canal. Este treball els ha permés anar un pas més enllà i dissenyar una nova ruta senderista anomenada dels Barrancs de Pego.

Es tracta d’una ruta circular de quasi 9 quilòmetres amb un desnivell de 460 metres que recorre el Barranc de la Canal fins al Refugi de la Figuereta per a tornar pel Barranc del Pintor i el Barranc de les Coves. Una ruta que es considera que té una dificultat tècnica moderada i que es pot cobrir en t3 hores i 11 minuts. Esta nova ruta, la dels Barrancs de Pego, dissenyada i connectada pel Centre Excursionista de Pego, ja disposa de trac que es pot descarregar en wikiloc.

Allí se’ns descriu com «espectacular». I s’explica que «la ruta comença en el Calvari de Pego. A l’arribar al barranc de l’Horta veurem a l’esquerra el primer senyal per a accedir al sender local del barranc de la Canal, situat a uns 300 metres. Continuem pel camí de la dreta fins a arribar al final del camí on comença la senda del barranc de la canal. Des d’allí anirem agafant altura a poc a poc fins a arribar a l’encreuament de la senda Pego-Figuereta, des d’on continuarem direcció al refugi passant per l’encreuament de la senda del barranc del Pintor, una senda que agafarem de baixada».

S’explica a la descripció de wikiloc que «el refugi la Figuereta és un magnífic paratge per a reposar forces i contemplar les vistes de tota la vall de Pego». Una vegada fet això, ja podem començar la baixada «per la mateixa senda de pujada fins a arribar a l’encreuament de la senda del barranc del Pintor, des d’on seguirem sempre les indicacions del barranc del Pintor fins a arribar a l’encreuament de la travessa del Bodoix, on seguirem per l’esquerra direcció a Pego baixant per la pista del barranc de les Coves fins al calvari, punt d’eixida».

2252 Visites

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.